Понеділок, 2024-Тра-06, 01:19
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Пам'ятка роботи над помилками для учнів початкових класів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть сайт школи-гімназії
Всього відповідей: 36
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
НВК "СЗШ І-ІІІ ступенів №1 - гімназія"

ПАМ’ЯТКА

роботи над помилками для учнів почат­кових класів

 

Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка позначкою *.

 

1. Пропуск, заміна букв.

Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кіль­кість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.

2. Перенос слова.

Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.

3. Буквосполучення дж, дз.

Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.

4. Буквосполучення йо, ьо.

Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.

5. Подовження приголосних звуків.

Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.

6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.

Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приго­лосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.

7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.

Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.

8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіря­ються наголосом (словникові слова).

Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 сло­ва з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.

9. Сумнівні глухі приголосні звуки.

Випиши слово. Добери слово для перевірки - змі­ни його так, щоб після приголосного звука був голо­сний. Підкресли букву сумнівного приголосного.

10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.

Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.

11. Знаки в кінці речення (. ? !).

Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).

12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.

Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчу­ються на приголосний.

13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).

Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе по­милка.

14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).

Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.

15. Написання префіксів і прийменників.

а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цьо­го слова споріднені слова з різними префіксами.

б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.

16. Велика буква.

Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.

17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пи­шуться з ь.

Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік­сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.

18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом  «дуже»)

Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.

19. Правопис не з дієсловом.

(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недо­чувати, недосипати, недобачати).

20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.

Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.

21. Відмінкові закінчення іменників.

Випиши слово, постав питання. Виділи закінчен­ня. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.

22. Відмінкові закінчення прикметників.

Випиши слово, постав питання. Виділи закінчен­ня. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.

23. Особові закінчення дієслів.

Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач ді­євідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у за­кінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.

24. Правопис особових займенників.

Випиши займенник.  Визнач особу,  відмінок і число.

25. Помилка на невивчене правило.

Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.

Організація такої роботи над помилками має ряд позитивних сторін.

По-перше, значно важливіше усунути всі припущені конкретним учнем помилки, ніж тільки типові.

По-друге, значно прискорюється темп роботи, економна витрата часу та зусиль учнів на пошуки правил: за урок аналізу письмових робіт всі учні в класі встигають усунути припущені по­милки.

По-третє, учень, який свідомо усунув власні помилки, додатково попрацював з ними, може отри­мати не тільки знання, яких не вистачало, але й, як правило, підвищення оцінки.

Copyright MyCorp © 2024